Changi Airport geïnteresseerd in directe vlucht tussen Singapore and Ulaanbaatar

Changi Airport geïnteresseerd in directe vlucht tussen Singapore and Ulaanbaatar

De Directeur van Changi Airport Group in Singapore heeft in een vergadering met de voorzitter van toerisme van Ulaanbaatar voorgesteld om een directe vlucht tussen Singapore en Ulaanbaatar te gaan invoeren. Directeur Wong Woon Liong kwam met het voorstel om toerisme te stimuleren en de band tussen de twee landen te versterken. Tussen Singapore en Mongolië reizen momenteel zo’n 8000 mensen per jaar op en neer. Momenteel is Changi Airport een van de grootste hubs van Azië en staat hij 7e op de ranglijst van drukste luchthavens ter wereld.

KAN “BRAND MONGOLIA” WERKELIJKHEID WORDEN?

KAN “BRAND MONGOLIA” WERKELIJKHEID WORDEN?

Recentelijk heeft de Mongoolse premier een plan geïntroduceerd met betrekking tot het Toeristische beleid van zijn land. Hij is van plan om een nieuwe wereldwijde campagne te starten die “Brand Mongolia” moet gaan heten.

Toerisme in Mongolië word door menig econoom gezien als oplossing voor het differentiëren van een economie die momenteel zwaar leunt op de mijnen sector. Hoewel er voorlopig nog genoeg te halen valt in de agrarische en mijnen sector, zijn dit sectoren die naar verloop van tijd toch op een punt zullen komen waar verder groei niet mogelijk is en waar zelfs een sterke krimp verwacht kan worden. Op tijd beginnen met investeringen in de toerisme, dat ook wel ‘de olie die nooit op raakt’ genoemd wordt, lijkt dus een hele logische beslissing. Toerisme neemt momenteel 3% van de werkgelegenheid voor haar rekening en genereert 9% van het BNP. Het zou dus niet onlogisch zijn om toerisme in te gaan zetten als “anker” voor een nieuw nationaal “merk”.

Met de Mij-opische focus van Mongolië werd er voorheen vooral gelet op interne zaken als politieke instabiliteit, verouderde infrastructuur en het gebrekkige onderwijs. Hierdoor werd logischer wijs weinig aandacht besteed aan de toeristische sector, die een meer uitwaartse blik vereist. Een recente publicatie van het World Economic Forum bevat wellicht bruikbare insights voor de Mongoolse beleidsmakers om de uitdaging van het ontwikkelen van een goed toeristisch beleid aan te gaan.

Het rapport, genaamd “The Travel & Tourism Competative Report 2013”, plaatste Mongolië 99ste in een lijst van 140 economieën die onder de loep werden genomen. Daarnaast wees een benchmarking studie uit dat Mongolië één van de laagste rankings had op het gebied van service en houding tegenover toeristen, vooral als het aankomt op Customer Orientation. Het rapport wees ook uit dat de houding van de Mongoolse bevolking tegenover buitenlandse bezoekers een van de slechtste in de wereld is. Het is dus duidelijk dat er nog veel moet gebeuren voordat Mongolië wereldwijd als toeristische bestemming zal worden gezien, maar zoals bij alle grote merken is de kwaliteit van de service een ontastbare waarde die de drijfveer vormt, en daarom kan “Brand Mongolia” het zich niet veroorloven om dit in de toekomst te negeren.

International Mining Investors’ Forum vindt dit jaar plaats in Ulaanbaatar

International Mining Investors’ Forum vindt dit jaar plaats in Ulaanbaatar

Mongolië, dat onlangs erg in de belangstelling staat van investeerders door de interessante investeringsmogelijkheden , heeft bekent gemaakt dat het ‘Discover Mongolia’ Investors Forum dit jaar in de hoofdstad Ulaanbaatar zal plaatsvinden op 30 en 31 Augustus. De organisatoren van het evenement hopen dat er een informatieve omgeving te creëren waaruit ondernemers zelf conclusies kunnen trekken met betrekking tot het de potentie van het land.

De onderwerpen die aan bod zullen komen tijdens dit evenement zijn onderandere; Mineral Exploration, Mineral Resource Demand, Mining Operations en de infrastructuur in Mongolië.

Het pas gekozen parlement van Mongolië wil proberen om het forum als een platform te gebruiken om constructieve veranderingen te gaan doorvoeren door meer te gaan samenwerken met investeerders uit de particuliere sector.

Tijdens het forum zullen veel prominente en onderscheidende sprekers aan het woord komen waaronder; H.E. Ochirbat, de eerste verkozen president van Mongolië, Ambassador Urban Rusnak, de Secretaris Generaal, vertegenwoordigers van de Energy Charter, Bank of Mongolia, Development Bank of Mongolia, en een aantal belangrijke ‘Denktanks’ uit Korea, Japan, Rusland en China.

Kosten voor spoed visum vanaf heden aangepast

Vanaf vandaag, 20-3-2013, zijn de kosten voor het verkrijgen van een spoed visum op het Honorair Consulaat in Breda aangepast. Voorheen was een spoed visum € 142, maar vanaf heden kost een spoed visum tijdens de Openingsuren van het Consulaat nog maar € 110,-. Voor een spoed visum buiten de openingsuren van het Consulaat betaald u nog steeds het oude bedrag van € 142,-. Voor het behandelen van een spoed visum dient altijd een afspraak gemaakt te worden.

Kijk voor meer informatie op; http://hcmongolie.nl/new_hcmongolie/index.php/nl/visum-mongolie/spoed/

 

President Pleit voor Ontwikkeling Toeristische Sector

President Pleit voor Ontwikkeling Toeristische Sector

De Mongoolse president Tsakhia Elbegdorj zei maandag dat zijn land er alles aan zal gaan doen om toerisme verder te gaan ontwikkelen. Deze uitspraak hangt samen met een aantal eerdere uitspraken waarin de regering aangaf de inkomsten van de mijnindustrie te gaan gebruiken om sectoren als infrastructuur en onderwijs te verbeteren.

Op maandag, tijdens een ontmoeting met Secretaris-generaal Taleb Rifai van de World Tourism Organization of the United Nations, zei de Mongoolse president dat hij  meer energie zal gaan steken in het ontwikkelen van de toeristische sector in zijn land.

Elbegdorj refereert naar de diverse Mongoolse toeristische resources,variërend van adembenemende onaangetaste landschappen en een overvloed aan historisch erfgoed, tot de unieke culturele manier van leven in zijn land. Culturele evenementen zoals het Nadaam festival dragen ook bij aan een goede fundering voor de toeristische sector.

Secretaris-generaal Rifai was zeer positief over de mogelijkheden van het ontwikkelen van ecologisch toerisme in Mongolië. Ook sprak hij over de rol van toerisme voor de economische groei  door het creëren van banen en inkomsten, en het feit dat momenteel 1 op de 10 banen gecreëerd word door de toeristische sector.

De laatste 3 jaar zijn de inkomende bezoeker aantallen naar Mongolië met maar liefst 11% gestegen, waarbij de inkomsten van de toeristische sector met maarliefst 32,5 % omhoog gingen. Het is echter wel zo dat, als de doelstelling van 1 miljoen toeristen per jaar in 2015 gehaald wil worden, de overheid meer middelen in moet gaan zetten dan het nu doet om de toeristische sector de boost te geven die het nodig heeft.

Aanvullende gegevens